tiistai 2. toukokuuta 2017

Muutos

Kroppaprojektin kisaosuus on ohi. Omalta osaltani projekti vielä jatkuu kyllä, mutta jos nyt pieni ajatus tähän kuluneeseen neljään kuukauteen luotaisiin. Tammikuun alussa, kun starttasin auton nokan kohti PT-Jonin toimistoa, jännitti. Kaikki tässä uudessa alussa jännitti. Millaisia ihmisiä muut kisaajat olisivat, millainen PT, millainen ruokavalio, millainen treeniohjelma... ja miten mä itse pärjäisin muitten mukana. Ekan tapaamisen jälkeen fiilis oli tosi korkealla ja tuli tunne, että oon ihan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Mä olin ehtinyt odottaa jotain projektia itselleni muutaman kuukauden jo ennen kuin edes tiesin, että tälläistä ollaan järkkäämässä.

Treenit lähti sujumaan heti alusta alkaen hyvin. Ruokavalio koostettiin ihan normaaleista ruuista, eikä tarvinnut väkisin syödä viittä purkkia rahkaa päivässä, onneksi! Sen verran omaa kroppaani tunnen, että parin totutteluviikon jälkeen jätin toiselta aterialta hiilarit kokonaan pois, ja se osoittautuikin erittäin hyväksi päätökseksi. Lisäksi tein pieniä muutoksia muutenkin. Paino tippui tasaisesti koko neljän kuukauden ajan. Toki väliin mahtui plussaviikko jos toinenkin, mutta sehän kuuluu asiaan. Tankkauspäiviä pidin kaksi ja ihme kyllä, näiden tankkausten jälkeen paino tipahti seuraavan viikon aikana molemmilla kerroilla ihan roimasti alaspäin. Näistä oli siis mun aineenvaihdunnalle paljon hyötyä!

Ekat kaks kuukautta treenasin kolmesti viikossa salilla ja aerobisia treenejä tuli sitten aika paljon tähän päälle. Loppua kohti käänsin treenaustahdin toisinpäin ja viimeisenä kuukautena kävinkin viidesti viikossa salilla ja päälle ainoastaan enää pitkät kävelylenkit välttäen liian kovaa aerobista liikuntaa. Vaihtelu teki mulle hyvää! Yksjakoisella aluksi treenatessa alkoi kroppa mennä aika tukkoon kahden kuukauden jälkeen joten sen vaihtaminen kaksijakoiseen auttoi asiaan. Viimeiseksi kuukaudeksi jaoin ohjelman vielä neljään osaan, että pääsin useammin salille.

Sitten niitä tuloksiakin vois ehkä kertoa vähän... :)
Painoa mulla tippui 18,2kg
Vyötärönympäryksestä lähti 21 senttiä
Rasvaprosentti tipahti 11%
Lihasprosentti kasvoi 4,2%

Tuloksiin ei voi olla kuin tyytyväinen. Annoin kyllä ihan kaikkeni tämän projektin suhteen, eikä missään kohtaa jäänyt jossittelun varaa. Enempään en olisi pystynytkään, tai mun kroppa ei olisi pystynyt. Tämän enempää en olisi voinut treenata ja puhtaammin en olisi voinut syödä. :)


Siinä näkyy miten oon muuttunut. Ja niin kuin alussa sanoinkin, projekti jatkuu ja muutama kilo olis vielä pudotettavana. Nyt vaan ei tarvi enää stressata jos paino junnaa tai ei tipu sitä vauhtia, mitä ajattelisin. Kisa on onnellisesti ohi, tiukka se oli, eikä missään vaiheessa mulle ainakaan ollut selvää kuka tämän tulee voittamaan. Pienellä piste-erolla vein ensimmäisen sijan kuitenkin. :)

Suurin kiitos kuuluu tästä mun omalle perheelleni ja ennen kaikkea lasten isämiehelle mittaamattoman isosta tuesta! <3 Kiitos kuuluu myös äitille, joka päästi mua salille kesken päivän ja Piialle, joka on jaksanut kuunnella mun vaahtoamista joka ikisestä asiasta tään neljän kuukauden aikana. :D Kiitos myös PT-Jonille, kun ylipäätään järjestit tämän jutun ja Kiitos meidän mahtavalle kisaporukalle. Jokainen nainen meistä on rautaa! <3 Pidetäänhän yhteyttä! <3



Satu




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti